Silniki Mercedes-Benz - Silnik C 200 M271

Wyświetleń: 6335
MotoBenzyna

Silniki Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Silniki 1.6 oraz 1.8 z rodziny M271 weszły do produkcji w 2002 roku i wyparły starsze odmiany M111.Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć !!! Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika

-Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu !!!
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Wtrysk !!!

Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku

/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/

/nowsze modele od 2011 r wtrysk Bezpośredni/

Średnia (głosów 4):
(7.5)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

W20428.11.2019
Opinia:M271 silnik bardzo udany.Cichy i elastyczny.Bardzo dobre osiągi. Spalanie w204 kombi w mieście 12,8 l trasa 8 l
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Cichy Elastyczny
Wady:Brak

Odmiana silnika: M271 156km

Rocznik: 2009

Przebieg: 160000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

C klasa03.03.2019
Opinia:Mam taki silniczek w Mercedesie W202 silnik rewelacja pod kątem osiągów niestety układ hamulcowy i zawieszenie to jakieś nieporozumienie stary kuter na wzburzonym morzu kierownica sobie droga sobie a auto w jeszcze inną stronę
Szkoda bo osiągi silnika kuszą do wciskania pedału gazu
trzeba uważać na rozrząd były montowane od dwóch producentów ja miałem niestety ten gorszy co przy 230 tys. niestety skończyło się poważną awarią naszczęście koszty naprawy zamknęły się w 3 tys. więc nie było tak źle
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 190

Rocznik / Przebieg: 1998 240000

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

W20201.03.2019
Opinia:Silnik daję radość z jazdy w trasie w miarę oszczędny trzeba uważać na rozciągający się łańcuch rozrządu
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 190

Rocznik / Przebieg: 1997 240tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Olgierd05.04.2018
Opinia:M271. Jeżeli zadbany, silnik cichy, pracuje bardzo równo, prawie nie słychaćw kabinie. Wadą jest rozciągający łańcuch, którego trzeba pilnować, gdyż rozciągnięty wyciera koła rozrządu. Łańcuch to koszt około 1 tys., więc nie ma tragedii. Pilnować trzeba też odmy oraz zaworu zwrotnego. Kompresory nie do zajechania przez całe życie silnika. Dynamiczny silnik, ale w mieście na krótkich odcinkach sporo pali, nie jest problemem spalić 14l, na trasie spokojnie da się zejść do 8l/100km przy dynamicznej jeździe. Polecam w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: C-klasa / 163

Rocznik / Przebieg: 2004 / 190

Średnie spalanie: 8.5 l/100km