Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:8
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.
Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: Alz, 102
Rocznik: 2006
Przebieg: 250kkm
Śr. spalanie: 10 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 102KM/BSE
Rocznik: 2007
Przebieg: 217.000km
Śr. spalanie: 7.2 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 102KM
Rocznik: 2010
Przebieg: 275000
Śr. spalanie: 8.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 102
Rocznik: 2009
Przebieg: 280
Śr. spalanie: 9.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.6 MPI 102KM BSE
Rocznik: 2006
Przebieg: 175000
Śr. spalanie: 8.5 l/100km