Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Wyświetleń: 60987
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

stosowane w:

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 20):
(7.6)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.1/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:164

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 154

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Audi a4 b702.12.2020
Opinia:Silnik 1.6 mpi ma kilka oznaczeń i różnią się mało ważnymi szczegółami, jednak te z serii a np. ALZ są dużo lepsze do gazu gdyż mają trwalsze głowice od tych z serii B np. BSE, BGU. W sumie wszystkie zbierają dobre opinie różnice widać dopiero przy przebiegach rzędu 450kkm. Ogólnie fajny silnik montowany jeszcze z vw polo na rynek rosyjski itp gdzie jeszcze euro5 nie obowiazuje.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Niezniszczalnosc , niskie koszty eksploatacji
Wady:Słaba dynamika przy niskich obrotach , spalanie 10-11 litrów gazu.

Odmiana silnika: Alz, 102

Rocznik: 2006

Przebieg: 250kkm

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

VW Jetta A507.11.2020
Opinia:Mam ten silnik BSE w VW Jetta A5 z przebiegiem ponad 200.000km. Pierwsze co to silnik nie spala oleju, a po drugie nie spala ogromnych ilość benzyny. U mnie typowo praca-dom-zakupy średnie spalanie wynosi 7,2 litra benzyny, bo LPG nie posiadam. Bardzo ważną sprawą w tym silniku są porządne świece zapłonowe. Nie polecam oryginalnych trójelektrodowych, a zwykłe jednoelektrodowe z wyższej półki. Silnik chodzi wtedy równiej i ma więcej mocy z dołu. Łatwiej nim ruszyć bez dodawania gazu. Spala też zauważalnie mniej paliwa. Dużym plusem w moim egzemplarzu to seryjny brak EGRu! Dzięki temu nie brudzi się przepustnica, a i silnik ma ciut więcej mocy, bo nie musi ponownie przepalać swoich spalin. Jedyna wada w tych silnikach to uszczelka pod pokrywą zaworów, którą musiałem sam wymienić, gdyż trochę przeciekał olej. Na szczęście ta część kosztuje grosze, choć jest trochę roboty przy wymianie. Oprócz tego silnik ma same zalety, jak choćby to że bardzo szybko się nagrzewa, dzięki aluminiowej budowie. Miałem wcześniej TDI i to była jeżdżąca trumna. Zanim się nagrzał, to już wysiadałem z auta. W przypadku tego MPI ogrzewanie jest niesamowicie wydajne i szybkie. Na prawdę warto kupić samochód z tym silnikiem, choćby po to żeby w okresie jesień-zima-wiosna nie marznąć i nie mieć wiecznie zaparowanych szyb. Co do dynamiki, to jak na taką budę(Jetta A5) nie jest źle. Jest to silnik dla osób, które chcą zwyczajnie dojechać do celu, nie wyprzedzając wszystkich po drodze. Jak ktoś chce dynamiki, to od razu niech szuka czegoś mocniejszego.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Nieduże spalanie, prosta budowa, mało rzeczy może się zepsuć, lekki aluminiowy blok silnika, szybkie nagrzewanie a tym samym wydajne ogrzewanie.
Wady:Średnia dynamika, ale cóż mamy tu tylko 102KM.

Odmiana silnika: 102KM/BSE

Rocznik: 2007

Przebieg: 217.000km

Śr. spalanie: 7.2 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Octavia II 02.10.2020
Opinia:Użytkowany w Octavia II. Od 5 lat na LPG (auto 10-letnie). Kultura pracy taka sobie, ale ze względu na niskie spalanie LPG, nie zastąpiłbym tego silnika innym. Jedyna awaria to cewka zapłonowa po 2 latach użytkowania LPG. Kolejne 3 lata z LPG bez usterek. Auto z tym silnikiem nie jest demonem prędkości, ale gdy już nabierze prędkości, wyprzedzanie na trasie nie stanowi problemu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
3.0/10
Zalety:Niskie spalanie LPG

Odmiana silnika: 102KM

Rocznik: 2010

Przebieg: 275000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

A3 8P26.09.2020
Opinia:Kupiłem auto (okazja) z tym silnikiem miało 180tys założony gaz od 80tys po tysiącu km od kupna przyszło mi dolać 1l oleju. Auto poszło do mechanika pierścienie olejowe (jakieś 3 częściowe) ich nie było głowica do robienia pierścienie wymienione na nowe jakieś zamienili niby lepsze bez wady poszedł rozrząd pompa wody olej płyny filtry świecie koszt około 850? po remoncie auto nie brało oleju wcale przez jakieś 2 wymiany brak dolewki teraz już nalatalem 100tys km tylko na LPG olej bierze ale tak około 0.5l na 15tys pali 8.5-11l LPG wolna jazda do 110km/h 9l autostrada 140km/h 10.5l problemów z silnikiem brak olej co 15tys. Silnik polecam ale jak ktoś jedzi dużo i najlepiej autostrada do wyprzedzania się nie nadaje! Około 12.5s do 100km/h
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Tania eksploatacja
Wady:Dynamika

Odmiana silnika: 102

Rocznik: 2009

Przebieg: 280

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Volkswagen Golf V21.09.2020
Opinia:Jeżeli komuś zależy na trwałości i niezawodności to jest to silnik zdecydowanie godny polecenia. Gdy zobaczyłem go na liście odradzanych silników, przecierałem oczy ze zdumienia. W OGÓLE nie muszę dolewać oleju w trakcie eksploatacji - tylko i wyłącznie regularne wymiany. Jedyne co mogę potwierdzić to awaria sondy lambda - niestety wydałem przy tym około 800 zł. Jak ktoś chce zaoszczędzić, to może znaleźć używaną na szrocie, albo kupić tańszy zamiennik. Silnik do tego jest bardzo cichy, nieraz muszę patrzeć na obrotomierz żeby sprawdzić czy pracuje. Czasami zdarza się jak stoję na światłach, komputer potrafi zmniejszyć obroty z 700 do 600/min, wtedy potrafi delikatnie trząść - podobno można to zmienić w oprogramowaniu. Jeżdżę autem od 5 lat - auto ma już 14 i nie doświadczyłem z silnikiem żadnych przykrych incydentów. Co do spalania - to na trasie (krajowej - nie autostradzie) potrafił zejść do 5,8 l/100km, co uważam za niezły wynik jak na benzynę. W dużych korkach potrafi dojść do 10 l/100km, ale zwykle w cyklu miejskim spala 8,5l.
Rozumiem, że negatywne opinie dotyczą dynamiki - tak to jest prosty silniczek z ośmioma zaworami, niewyżyłowany tak jak większość obecnych turbadziewi, jeśli włoży się go do cięższego auta, takiego jak octavia i jeszcze go załaduje po dach, to nie ma co liczyć na dynamikę. Ja, jeżdżąc samemu w golfie nie narzekam, jak załaduje rodzinkę jest już gorzej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:niezawodność serwis dostępność części
Wady:sonda lambda

Odmiana silnika: 1.6 MPI 102KM BSE

Rocznik: 2006

Przebieg: 175000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe